Wednesday, April 10, 2013

perjalanan hidup zaman dok kamsis n umah sewa

dh lama xmenconteng blog~

tetiba hari nie ada mood utk karang mengarang..masih segar diingatan thn 2004 lps chinese new year.aku dpt surat kemasukan ke Politeknik Ungku Omar..byk kenangan manis n ada jugak yg pahit..

Tetiba aku rindukan kemek,ema,sarah,sue,hery,ekin,akak nadia n yatie kedah. Sejak kenal depa, aku dh xmcm cja yg sblm2 neh...kalau makan,nak yg sedap2 sj..ikan goreng pn pndang sbelah mata ja apatah lg ikan bilis..masa kat kamsis,roomate yg paling aku rapat semestinya kemek..dialh best fren aku walaupn lain bidang...asal ptg2 abis class  ja,kami jln kaki g kedai area tmn cempaka...beli ais krim n belikn makanan2 ringan....best sgt. Sarah,dlm dorm tue rasanya dialh paling genius..dia mmng pndai english, dia jgak byk bantu aku dlm plajaran terutamanya english lh..dia xlokek ilmu..alhamdulillah . ema & hery...si ema masa tue blm 'girlish' lg n termasuklh si hery. akak nadia, dlm dorm tue dialh kepala sebab paling 'dewasa' haha...akak nadia neh byk gak tlg aku dr segi bab jaga2 aku neh,maklumlh mak pesan kt dia tlg tgk2 kan aku..ekin...si comey  neh dia mmng jenis matured laaaa...suka pakai high heel...makeup2...haaaaaa...dia 1class ngan aku.

Dlm dorm,ada kosong 1katil...iaitu disbelah aku..katil tue aku buat port aku...situlh meja makan aku...situlh tempat aku study,tetiba dlm beberapa purnamaaaaaaaa... kemek ckp kt aku,wey aiza..dorm kita ada budak baru masuk...aku dh xsenang dduk..abislhhhhhh aku pny port!! aku pn kalut balik dorm..tgk2...ada sorg minah nerd pakai spek bingkai itam...rambut pnjang ala2 ella...cun jugak r...salam ngan aku...hai saya sue....suriya...awak??? saya cja~~ aku buat muka xda prasaan...(dlm hati benci xdak dah)..nk dijadikan cerita...si sue neh mmng xtahan sejuk..dh macam lahir kat LONDON gayanya...mlm2 pakai sweater n stoking! rupanya org TELUK ANSON ja punn..asal tgh mlm ja dia slowkan kipassssss....aiseymennnnnn aku mmng hangin ngan minah tue...aku bangun...kuatkn balik...pastu dia bangun slowkan balik....mmng sakit hati r..so bila lama2 knl..kami makin rapat...aku plak malam2 jd cikgu kaunseling CINTA...si yatie slalu tny aku pendapat n luahkan prasaan pasal kisah cinta monyet dia...aku kaunseling gunakan kertas jea..xbising...pastu dtglh si sue neh curik kertas kaunseling aku...apa lg bisinglh jdnya...haaaaaaaaa...dia mmng suka kacau! abis jea sem 1...kami pakat2 lukis kat tilam lukisan masing2...semua tunjuk bakat...kononnya nk jdkan kenangan laaaa..

masuk jea sem2...dh kena dok luar...bila nk buat tugasan ja,kenalh p cc...aku ngan kemek masa tue baru berjinak2 main YM (yahoo messenger) tgh2 syok layan ym..ada sorg mamat nk kenai ngn kami...so kami pn ayatlh balik...nk jumpa kat TC..mamat tue tny kami nie cantik tak..aku ngan kemek pn apa lg..tipu kawkawww laaa....cantik sexy...pakai skirt pendek kaler pink...nk jumpa kt esso TC...haha...sian mamat tue kena tipuuuu..brapa lamalh dia tunggu aweks sexy tue agaknya yea..mm...

ESOK SAMBUNG LAIN~


No comments:

Post a Comment